A journey begins

6 januari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na vele weken voorbereiden was het dan eindelijk zover, het vertrek naar Nieuw Zeeland. Alles verliep mega vlot, tot de iPad 3 uur voor het vertrek de geest gaf. Een doemscenario, alle data, films, etc.. Maar gelukkig was het niets wat een resetknop combinatie niet kon oplossen.

Vanuit Dusseldorf zijn we opgestegen om via Dubai en Melbourne (zelfs voor ons een onverwachte stop :)) aan te komen in Auckland Nieuw Zeeland!! Na 30 uur onderweg te zijn waren we blij verwelkomd te worden door een stralende zon! Na de nodige bagage controle, waarbij we zelfs even apart onze wandelschoenen op vuil moesten laten controleren, konden we al snel met onze taxi richting "Candy". Jawel, dat is de naam van onze met snoep beschilderde Escape van. :)

Na de nodige uitleg rest er ons nog maar 1 ding.. hit the road! En da is niet zo makkelijk als het lijkt. Tis hier links rijden en we hebben ervoor gekozen om geen gps te nemen, dus alles old school met de kaart, nog meer avontuur. Al snel beslissen we onze geplande hostel voor de eerste nacht te cancellen en Candy richting Takapuna te sturen. Daar staan we nu op een campingske aan het strand.

Zo meteen nog even eten en dan wsl meteen slapen, want we zijn wel mooeee! Vanaf morgen richting het Noordpunt van Nieuw Zeeland, het begin van DE reis. :)

Toch nog zeker iets wat meteen op viel melden. Ongelooflijk vriendelijke mensen hier! Van de taxichauffeur tot de ijsjesverkoper tot de vrouw langs de straat (tja, met kaart moet ge al snel es de weg vragen.. :))