It Sounds to good to be true

19 januari 2014 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Om 7u 's morgens is het al verzamelen geblazen aan de Bluebridge ferry voor de oversteek naar het zuideiland. we parkeren Candy in het laadruim en nemen zelf plaats op het bovendek, want onderweg zal er veel te zien zijn. Het laatste deel van de 3 uur durende vaart gaat tussen de Marlborough Sounds, een wirwar van bergachtige schiereilanden en eilanden aan elkaar gesmolten met de zee als lijm. De groene flanken en blauwe baaien zijn een aantrekkingskracht voor de camera's van alle reizigers op het schip. Het zuideiland is nog dunner bevolkt en dat is al meteen te zien aan de onaangetaste natuur in de Sounds. We komen aan in Picton, een dorp in een van de baaikes. We besluiten ons kamp ook hier op te zetten voor de rest van de dag. We hebben terug nood aan stroom en een douche, dus kiezen er nog eens een iets duurdere camping uit. Namiddag rijden we de Queen Charlotte Drive op, een prachtig baantje tussen de Sounds en stoppen we op aanraden van de campinguitbaatster aan Governors bay. Na 10 min te voet afdalen komen we hier op een strandje terecht tussen de natuur, waar we bijna alleen zijn. Prachtig! Stefan denkt zelfs even er een kiwi gezien te hebben, maar na navraag blijkt die kans hier toch zeer klein, zeker overdag natuurlijk. 's Avonds werken we de blog wat bij en aangezien we geen bloem hebben 'proberen' we kaassaus te maken voor onze pasta, zonder eerst een roux te maken. Epic fail! :)

De volgende morgen rijden we opnieuw de Queen Charlotte Drive op, dit maal gaan we helemaal tot het eind in Havelock. Onderweg stoppen we aan de kant van de bergweg om nog te ontbijten met een view over de Sounds. Uiteindelijk hebben we er bijna anderhalf uur langs de auto in het zonneke zitten genieten. Op het stuk weg tussen Havelock en Blenheim, ons einddoel van de dag, beginnen stilaan de wijngaarden de uitzichten in te palmen. Blenheim en omgeving is de wijnstreek van Nieuw Zeeland, dus we besluiten er uiteraard ook een paar te gaan bezoeken om te gaan proeven. Op een wijngaard doen we ook een ouderwets spelletje petanque en kopen we een fles voor ons gastgezin voor de komende 2 dagen. Na nog wat fruit en snoep te kopen langs de weg gaan we op zoek naar onze bestemming in Blenheim bij ons buurmeisje haar mama Veerle en haar man Jean-Pierre. We zoeken huisnummer 113, maar wanneer we er aan komen blijft een van ons in de auto zitten en gaat de ander aanbellen om te vragen waar het kan zijn, want we geloven niet dat we juist zitten. Toch doet Veerle de deur open, van wat blijkt het mooiste huis te zijn op de mooiste locatie van heel Blenheim. Dit hadden we echt niet verwacht en zelfs niet durven dromen! Een super mooi en gezellig modern huis met zicht over de bergen en het dal in Blenheim. We worden enorm hartelijk verwelkomt en krijgen onze eigen slaapkamer en badkamer en Candy mag ook in de garage slapen. :) Een uur later zitten we al samen heerlijk te BBQ'en en zodra de zon onder gaat springen we in het buitenzwembad om daarna nog te profiteren van een zalige sauna, stoombad en hottub. Jawel, dit verzinnen we niet! :) We kruipen dan ook helemaal relaxed onder de dons terwijl het wasmachine al onze was doet!

De dag erna staat het ontbijt al klaar als we opstaan. Waaraan hebben we dit verdiend?? :) Na het ontbijt bij een zalige ochtendzon laten Jean-Pierre en Veerle nog de Morgan zien waarmee ze hier regelmatig rondtoeren. Een sportieve oldtimer-look Britse wagen zonder servo stuur, cabrio en bijna geen vering terwijl ge met uw gat centimeters boven het wegdek hangt. Stefan mag met Jean-Pierre een stuk meerijden en bij terugkomst komen de magische woorden "wilt ge der zelf es mee rijden?". Zelden zult ge een man zo snel terug kinderlijk gelukkig zien. :) Samen zetten we ons in de tweezitter en 'scheuren' we een keer de berg op en af. Machtig zo'n geluid, kracht en uitstraling!
Vanaf de middag hebben we in Kaikoura een kanotocht op zee geboekt, om er zeeleeuwen, pinguins en met wat geluk dolfijnen te spotten. 2 uurtjes rijden later, met Candy terug uiteraard, komen we na bijna geen huizen meer gezien te hebben aan in het gezellige kuststadje. We zijn met 5 kano's die samen op zee gaan en we treffen er veel zeeleeuwen en pinguins, maar helaas geen dolfijnen aan. Aangezien alle boten goed varen mogen we rond een richel naar nog ruwer water, maar daar slaat helaas een van de andere boten vlak bij de rotsen om. Iedereen ongedeerd maar de begeleidster moest toch even rustig blijven om op een veilige plaats in diep water de boot terug recht en iedereen aan boord te krijgen. We hebben trouwens dankzij onze waterproof behuizing voor de camera veel mooie foto's kunnen trekken tijdens de kanotrip.
Na nog wat stops op de terugweg richting Blenheim gaan we met onze gastouders nog gezellig uit eten in het centrum. Het einde van alweer een perfecte dag!

Till next time..

K & S

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jean -Pierre & Veerle:
    19 januari 2014
    Het was fijn om jullie in huis te hebben !
    Geniet verder van jullie droomreis en van elkaar ,

Jullie gastgezin.
    Jp & V. xxx
  2. Bart:
    19 januari 2014
    Hey daar aan de ander kant van de wereld :-) zo te lezen en aan de foto's te zien is het echt het paradijs daar :-). Geniet nog maar,elke seconde!

Grtjs Bart
  3. Bart:
    19 januari 2014
    Hey daar aan de ander kant van de wereld. Zo te lezen en aan de foto's te zien is het echt het paradijs daar. Wooooow. Geniet nog maar,elke seconde!

Grtjs Bart
  4. Norbert:
    21 januari 2014
    Tof dat je zo maar kan binnenvallen bij die mensen en dan ook nog in die mooie auto mag kruipen. Weeral geweldige dagen achter de rug, ben nog altijd jaloers verdomme!!!